09 november 2008


 Het was al langer gekend, dan voor de verschijning van Barack Obama,  dat het internet een erg handig en machtig medium is.  Maar weinigen wisten dit zo goed in de verf te zetten als de ondertussen nieuwe Amerikaanse president.

Hierbij hebben sociale 2.0 diensten, zoals Flickr, Facebook en twitter, een erg grote rol gespeeld.  Ze laten je namelijk toe om je materiaal te delen met al wie er interesse in heeft.

We just made history. All of this happened because you gave your time, talent and passion. All of this happened because of you. Thanks
Posted by Obama on twitter at 8:34 PM Nov 5th

Iets waarvoor creative commons handig bij van pas kunnen komen.  Dat zag ook de campagne van de kandidaat in en ze plaatste al haar materiaal, op change.gov na, onder een CC BY-NC-SA licentie.

Het leuke aan deze manier van werken is dat je bovendien de mogelijk laat om je boodschap door te geven en herwerken zoals je dat graag zou hebben.  Maar ook dat je de mogelijkheid hebt om te kijken of de inhoud aanslaat en welke reacties er op krijgt.

Een echte les in het beter gaan gebruiken van, een steeds aan belang toenemend medium, dat ondertussen in zowat elke bib aanwezig is.  Maar meestal verder aan zijn lot wordt overgelaten.

De bib zou hier kunnen helpen om mensen wegwijs te gaan maken, in het bijzonder naar de eigen lokale en regionale informatie.  Zoals waar je welke diensten terug kan vinden, wat er zoal op de agenda staat, welke verenigingen uit de buurt je zo ook on-line kan terugvinden, en ga zo nog maar even door.

Hiervoor zou je dan ook kunnen gaan samenwerken met de vele bestaande actoren.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © infocaris